Marek Švehla, šéfredaktor: "Nevěřím, že pod Čermákovým vedením má smysl v Respektu zůstat."
Miloš Čermák, ředitel pro strategii: "Podle mě má smysl pod Čermákovým vedením v Respektu zůstat."
(citace idnes)
K tomu ještě šifrovaný úvodník Erika Taberyho z tohoto pondělí:
Vážené čtenářky, vážení čtenáři,
všechno jednou končí, a tak je za námi i 37. týden. Je na čase se s ním
rozloučit, poděkovat, že nám poskytl dalších příjemných sedm dní.
Nikdy nevíme, co nám přinese příští týden, takže ještě jednou díky, sedmatřicítko, možná se nám bude stýskat.
Že tomu tak může být, dokazuje třeba i náš článek o chystané změně bodového systému.
Ten se ukázal jako velmi účinný, jen má mizernou propagaci, řekněme
marketing. Pak ale přijdou lidé, kteří se domnívají, že tomu rozumějí,
a úspěšný, jen nepropagovaný „produkt“ chtějí zničit údajně novou,
lepší tváří.
Příjemné čtení.
Čili žádné rozhodnutí zčistajasna. Takový úvodník na rozloučenou bych psal v okamžiku, kdy už jsem rozhodnutý odejít.
Takže čteme: Respekt se ukázal jako velmi účinný, jen má mizerný marketing (a proto je ve ztrátách). Pak přijde Čermák, který se domnívá, že tomu rozumí, a úspěšný, jen nepropagovaný Respekt chce zničit údajně novou, lepší tváří.
Asi před půl rokem jsem nastoupil do nové práce. Postupem času jsem začal zjišťovat, že můj nejbližší nadřízený táhne celý projekt do pekel. Postupně jsem se nasíral, nasíral, až jsem nakonec dal, ještě ve zkušební době, výpověď. U příležitosti výpovědi jsem si popovídal s nejvyšším, a ukázalo se, že by všechno mohlo dopadnout jinak, kdybych za ním zašel dřív. V té době už ale bylo pozdě, takže projekt jde dál do pekel, už beze mě. Mrzí mě to, jinak to totiž byla skvělá práce.
Nevím, o jaké změny v Respektu má jít. Pokud o design, těžko to mohly být změny, o kterých redakce nevěděla – ostatně i já jsem "nový" Respekt viděl. Pokud je cílem vypadat stejně jako Týden, Reflex apod., povedlo se to dokonale. Naivně jsem přesvědčen, že neexistují lidé, kteří si nekupují Respekt kvůli tomu, že je tištěn na novinovém papíru. A že za reklamu na křídovém není důvod účtovat víc.
Takže buď jde o změny jiného rázu, nebo sice jde o nový design/marketing, ale nikoli o nevědomost o něm, ale o nesouhlas s ním.
Podané výpovědi jistě nastartují všelijaká jednání. Má výše popsaná zkušenost naznačuje, že půjde o jednání, která měla proběhnout před výpovědmi, před oním úvodníkem.
Já vím, ono to svádí. Ale, pane Tabery, takové věci se přece nepíšou, takhle se spory neřeší. Být já vaším šéfem, dostal jste výpověď už v pondělí.