Supraphon ve své tiskové zprávě píše: "Z ohromné celosvětové produkce nahrávek klasické hudby je kompaktní disk Smetanova tria označen za jeden z 12 nejzajímavějších !" (zvýraznění a mezera před vykřičníkem Supraphon). A to není pravda.
Supraphon pokračuje:
"Největší radost […] přinesla zpráva o ocenění nahrávky v časopise BBC Music Magazine – to je v oblasti klasické hudby jeden ze dvou nejvýznamnějších hudebních časopisů s celosvětovým dosahem. Každý měsíc vybírají kritici jednu novou nahrávku, která je pak označena za desku měsíce (Disc of the month). Této nahrávce je pak věnován zvláštní prostor a pozornost. (Kritici
pak označují ještě nejlepší nahrávky měsíce v jednotlivých kategoriích
– Orchestral choice, Opera choice, Chamber choice… a zajímavostí je,
že předchozí CD Smetanova tria […] získalo v květnu 2005 označení
Chamber choice). Význam ceny je snad jasný, když si uvědomíme, že
z obrovské celosvětové produkce nahrávek klasické hudby je deska
Smetanova tria označena za jednu z 12 nejzajímavějších titulů… "
To je více než zmatečný popis. Dvanáctka je hozena do placu bez sebemenšího vysvětlení. Myslí si snad v Supraphonu, že tato nahrávka byla vybrána do dvanáctky nejzajímavějších titulů ever? To snad ne, i když formulace "obrovská celosvětová produkce" tomu napovídá.
Spíše to tedy budou Disky měsíce za posledních dvanáct měsíců. Ale i to je špatně. Tento žebříček není a nemůže být Top12, protože jednotlivé měsíce se navzájem neporovnávají.
Disk měsíce je skutečně diskem měsíce. Z produkce nových nahrávek klasické hudby za jeden měsíc (a těch bývá, co vím, kolem sto padesáti) byla deska Smetanova tria označena jako nejlepší. Ne jedna z nejzajímavějších, ale prostě ta jedna nejlepší.
Ne, to není málo, to je úspěch jako hrom. O to víc mě překvapuje, že se Supraphon takto znemožňuje.
(Foto Smetanova tria zveřejněno s laskavým svolením Triart Management.)