Reklama
 
Blog | Petr Olmer

Úplně jiné dopravní předpisy

Musím se smát pokaždé, když narazím na někoho jako je Stanislav Huml, který tvrdí, že chodec na přechodu nesmí mít absolutní přednost. Může, a nejen na přechodu.

Představte si, že dopravní předpisy jsou nastavené takto:

– Maximální povolená rychlost v zástavbě je 40 km/hod. Nehraje se na nějaké značky začátku a konce obce, prostě od prvních semaforů dál je to čtyřicítka, a ta platí až do poslední křižovatky ve městě. Návrat na devadesátku je hlášen značkou.

– V zástavbě nejsou hlavní silnice. Na křižovatce jsou buď semafory nebo mají všichni stopku. Žádná přednost zprava – kdo na stopce první zastaví, ten první odjede.

Reklama

– Chodci mají absolutní přednost. Všude. Na přechodu i mimo přechod. I tam, kam by vůbec neměli lézt.

Nesmysl a výmysl? V Kalifornii to tak funguje. A věřte, že když se sunete od stopky ke stopce, často ani tou čtyřicítkou nejedete.